1.jpg

در جریان درگیری ها در حومه الحمیمه در جنوب شرق استان حمص، ۸ تن از رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، پس از ضد حملات سنگین روز گذشته عناصر تروریستی داعش که منجر به قطع ارتباط نیروهای متحد در استان دیرالزور با استان حمص در محور اصلی (جاده السخنه - دیرالزور) شد، نیروهای کمکی و تازه نفس ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی برای بازپس گیری مناطق اشغالی وارد عمل شدند.

نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در گام نخست و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر موفق شدند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، روستای مهم «الطیبه» و منطقه «قصیر الحیر الشرقی» را باز پس بگیرند و مواضع خود را در این دو منطقه تثبیت کنند.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

در ادامه عملیات بازپس گیری مناطق اشغال شده، نیروهای سوری و مقاومت توانستند منطقه «وادی النجیب» و ارتفاع راهبردی «الضاهق» را به کنترل خود درآورند؛ نیروهای متحد درصدد هستند مواضع خود را در این دو منطقه آزاد شده، تثبیت کنند.

از سویی دیگر، درگیری های سنگین در حومه شرقی ایستگاه پمپاژ سوم  به شدت ادامه دارد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در تلاش هستند مواضع اشغال شده را در این محور بازپس بگیرند.

از شهر تازه اشغال شده القریتین هم خبر می رسد، دو گروه از نیروهای عملیاتی برای بازپس گیری این شهر و ارتفاعات حومه وارد عمل شده اند و درگیری های سنگین همچنان ادامه دارد؛ در محور نخست، نیروهای تیپ ۱۱ ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی از محور غرب در حال پیشروی به سوی شهر القریتین هستند.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید

در محور دوم هم نیروهای تیپ ۳ ارتش به همراه نیروهای دفاع ملی سپر قلمون و رزمندگان جبهه مقاومت وارد نبرد با تروریست های داعش شده اند؛ تاکنون نیمی از شهر القریتین و ارتفاعات حومه از اشغال تروریست ها خارج شده اند.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های سنگین امروز در حومه شهر الحمیمه در جنوب شرق استان حمص، ۸ تن از رزمندگان جبهه مقاومت به شهادت رسیدند و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند؛ اخبار تایید نشده از حملات پهبادهای آمریکایی در این محور علیه نیروهای جبهه مقاومت حکایت دارد.

اسامی شهدا بدین شرح است: علی محمد عیاد - محمد علی - ابراهیم سبیتی- علی عبدالله- محمد ریاض - علی محمد محسن - احمد علی فخرالدین- محمد مجید الجندی

قابل ذکر است، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در سه روز گذشته پیشروی های محسوسی در حومه منطقه الحمیمه داشتند و علاوه بر دفع حملات تروریست های داعش، موفق شدند با پشتیبانی جنگنده های روسی به سمت ایستگاه پمپاژ دوم پیشروی کنند.

نیروهای سوری و مقاومت در این محور توانستند فاصله ۱۵ کیلومتری خود را با  ایستگاه پمپاژ دوم به ۱۱ کیلومتر کاهش دهند و ۴۵ تن از تروریست های داعش را به هلاکت برسانند؛ در حال حاضر فاصله نیروهای متحد با شهر راهبردی «البوکمال» ۳۱ کیلومتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    20 5
    از زمانی که متیس که لقبش بین نظامیان امریکایی سگ هار است وزیردفاع شده حملات مستقیم به نیروهای محور مقاومت افزایش پیدا کرده... نیروهای محور مقاومت در این زمان باید هوشیارانه عمل کنند و عملیات خودشون رو دنبال کنند چرا که مشخص هست با این اقدامات امریکایی ها دارن درست جلو میرن و خشم و بغض انقلابی خودشون رو فعلا نگه دارن که فرصت برای جبران و پاسخ به این حملات که در حمایت از تکفیری ها انجام شده در عراق و سوریه پسابحران در تنوع بالا وجود داره
  • DE ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    56 5
    درد و مرگ بر امريكا،
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    18 6
    وقتی تعداد نیروهای مقاومت خیلی کمتره و کار با وجود انتحاری انغماسی ها و موج های انفجار سخت تر هم می شه آنهم حرامزاده هایی که آموزش دیدن و تا دندان مسلحن بینشون افسران جاسوسان زبده عبری عربی غربی و پشتیبانی هوایی آمریکا هست و حرامزاده ها از امکانات آمریکا مثل ماهواره های نظامی استفاده می کنند خوب قطعا دیده می شود که نیروها در حمیمه و کرانه فرات تجمع کرده اند سوال اینجاست چرا حد فاصل حمیمه تا جاده سخنه دیرالزور و حاشیه شرقی این جاده حیاتی چرا خندق کنده نشد ؟؟؟ خندق جلوی انتحاری ها را می گرفت چرا زمین مسلح نشد ؟؟؟ حمله به شولا و کباجب حمله فرعی بود چون داعش دانست که منطقه خندق و زمین مسلح ندارد با چند عملیات ایذایی به راحتی می تواند نیروها را جا به جا کند و در زمین هموار تخت گاز برود .
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    31 6
    عراق عملیاتش با وقفه های غیر منطقی همراهه ؛ اگر کشورهای عراق و سوریه فرصت تنفس به تکفیریها نمی دادند ، الآن خبری ازشون نبود ؛ عراق نیروی بیشتری می تونه به صحنه بیاره و همزمان در جبهه های متعدد حمله و عملیات داشته باشه .
  • عباس IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    15 2
    این لشگر ابرهه ابابیل می خواد
  • مرگ بر آمریکا IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    11 1
    بد نیست گه گاهی هم به نیروهای آمریکایی حمله پهپادی اشتباه صورت بگیره. بالاخره چیزی که عوض داره گله نداره. پهپاد شاهد 129 هم یه آزمایشی میشه.
  • US ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    2 16
    لطفا این قسمت هلاکت حزب الشیطانشو زیاد کن
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    7 1
    چرا جواب دندان شکن به حملات امریکایی ها نمیدن چرا چرا؟؟؟!!!!!این چندمین باره که به بچه های مقاومت حمله میکنن دلامون پر خون شد چرا ؟ چرا میگذارن تکرار شه جنایت امریکایی ها ما که از همه نظر امکانات و تجهیزات رو داریم پس برا کی گذاشتن الان وقتشه فرصت و جرات تکرار بهشون ندن کارو یکسره وکامل کنید چقدر باید شاهد جنایتهای امریکا و صهیونیست باشیم
  • عبدالله IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    5 0
    رزمنده رفته بجنگه اماگویامصلحت رفته سوریه ..قسم میخورم این مصلحت عاملش ایرانی ورفیق فرعون مغروق باشدکشتنش بادستم حلال میدانم چراحزب الله بشهادت برسدولباس سیاه سیاست بردن کرده میخواهدباداعش گفتگوشود . همه میدانند خون پاکان این ملت وانت پاکتراست ازخون سیاه این ابوموسی حرف زنی ...بزنید بزنید ...سردار سلیمانی بگوکدام مصلحت اندیش مانع است ؟آیادرسوره ال عمران خدای حکیم نفرمودمسیحیان باتجهیزات ونیروحمله میکنند‌بالاست امتیازداران پشت به‌شمامیکنند مثل عراق و افغانستان ولیبی پشت به میدان جنگ میکنند وفرارمیکنند (نقل به مضمون )سرداراینبارمصلح اندیشان راتوبترسان ++++\\\\\؟
  • کاوه IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    4 1
    درحالت سجده برای رزمندگان محورمقاومت دعاکنید. هر روز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس